Consiliul Național al Audiovizualului a analizat rapoartele de monitorizare întocmite de direcția de specialitate, ca urmare a sesizărilor primite, pentru modul în care a fost reflectat în cadrul emisiunilor transmise de mai multe posturi de televiziune cazul femeii agresate de Fane Văncică. Au fost monitorizate emisiuni de știri și dezbatere difuzate în data de 30.08.2022 de posturile : Antena 1, Antena 3, B1 TV, Digi 24, Kanal D, Prima TV, Pro TV, Realitatea Plus și România TV (precizăm că la Digi 24 și Pro TV nu au fost identificate emisiuni/știri cu acest subiect). Printre titlurile afișate se regăsesc : „Femeie torturată live de interlop” ; „Interlopul Fane Văncică, filmat în timp ce își lovea amanta cu picioarele”, „Femeie bătută de un interlop, în direct” ; „Femeie bătută și umilită de un interlop pe Tik-Tok”. Constatând încălcarea dispozițiilor art. 42^2 din Legea audiovizualului nr. 504/2002 [În cadrul difuzării în serviciile de televiziune şi de radiodifuziune a programelor care abordează tema violenţei domestice este obligatoriu să se asigure informarea victimelor violenţei domestice asupra existenţei numărului de telefon « Telverde destinat victimelor violenţei domestice »], Consiliul a decis să aplice câte o somație publică posturilor Antena 1, Antena 3, B1 TV, Kanal D, Prima TV, Realitatea Plus și România TV. Pentru B1 TV și România TV, la aplicarea sancțiunii s-a reținut și nerespectarea prevederilor art. 41 alin. (1) lit. a) din Codul de reglementare a conținutului audiovizual, conform cărora „Furnizorii de servicii media audiovizuale nu pot difuza : a) imagini ale persoanei aflate în situaţia de victimă, fără acordul acesteia”.
De asemenea, Consiliul a decis să sancționeze cu somații publice posturile Orange Sport 1, Orange Sport 3, Prima Sport 1, Prima Sport 2 și Digi Sport 4 deoarece, la difuzarea spotului publicitar Winner (varianta „Winner, zeu, retrageri, sloturi – 30 sec”), radiodifuzorii nu au respectat dispozițiile art. 89 alin. (3) din Codul audiovizualului, potrivit cărora „Cu excepţia spoturilor publicitare referitoare la pariuri care pot fi difuzate şi în timpul transmisiunilor sportive în direct, programele audiovizuale care conţin jocuri de noroc, precum şi spoturile publicitare care promovează astfel de jocuri se supun condiţiilor de protecţie a minorilor prevăzute în cap. II « Clasificarea programelor în vederea protecţiei minorilor »din titlul II « Protecţia minorilor ».
În aceeași ședință, Consiliul a hotărât să emită o decizie de intrare în legalitate pentru spotul aferent campaniei de promovare a produsului Arterin, difuzat de posturile de televiziune fără a se ține cont de prevederile art. 120 alin. (1) și de cele ale art. 93 alin. (1) din Codul audiovizualului (monitorizare 03 – 09.10.2022).