Trenul Metropolis Ilfov a fost testat în premieră pe Magistrala 5 a metroului bucureștean, în timpul nopții, în afara programului normal de circulație cu pasageri. Testele, desfășurate în prezența specialiștilor Metrorex și ai Autorității Feroviare Române (AFER), fac parte din procesul de obținere a Agrementului Tehnic necesar punerii în circulație, potrivit unui comunicat transmis marți de compania producătoare, Alstom.
În timp ce trenul Metropolis Giurgiu își continuă testele statice și dinamice în depoul Berceni și pe Magistrala 2, modelul Ilfov a intrat în etapa testelor dinamice de gabarit pe Magistrala 5. Acestea sunt efectuate la viteze și în condiții diverse, conform unei proceduri riguroase, și vor fi urmate de verificări statice și dinamice ale sistemului de semnalizare și control CBTC.
Testele de validare reprezintă etapa finală înainte de autorizarea circulației cu pasageri, fiind precedate de testele interne, în care trenul este verificat fără intervenția autorităților. După validare, urmează testul de anduranță: trenul care obține Agrementul Tehnic pentru întreaga serie trebuie să parcurgă 10.000 km fără pasageri, iar fiecare dintre celelalte 12 trenuri trebuie să acumuleze câte 2.000 km în aceleași condiții, precizează reprezentanții Alstom.