Uniunea Europeană a anunțat marți că tarifele de import pentru vehiculele Tesla produse în China vor fi reduse de la 20,8% la 9%, în timp ce alți producători de vehicule electrice vor beneficia, de asemenea, de reducerea anumitor taxe de import, transmite CNBC, citată de News.ro.
În iunie, UE a indicat că va impune tarife mai mari la importurile de vehicule electrice din China, considerând că acestea beneficiază în mare măsură de „subvenții neloiale” și reprezintă „o amenințare de prejudiciu economic” pentru producătorii europeni de vehicule electrice.
Comisia Europeană a prezentat marți concluziile preliminare ale unei anchete, afirmând că lanțul valoric al vehiculelor electrice cu baterii din China „beneficiază de subvenții neloiale” și că este în interesul UE să impună „taxe compensatorii provizorii” asupra importurilor de vehicule electrice din China.
Proiectul de decizie al Comisiei UE prevede impunerea de „taxe compensatorii definitive” pentru importurile de vehicule electrice cu baterii (BEV) din China. În urma comentariilor primite de la părțile interesate, UE a ajustat ușor tarifele propuse, pe baza feedback-ului primit.
Pentru vehiculele electrice produse de Tesla în China, tariful va fi de 9% la importurile în UE, o reducere semnificativă față de taxa inițială anticipată de 20,8%, menționată într-o decizie anterioară din iulie. UE a explicat că a acordat Tesla această cotă redusă în calitate de exportator din China, după ce compania a depus „o cerere fundamentată” solicitând recalcularea tarifelor planificate pentru a reflecta subvențiile specifice primite în China.
În cazul altor producători, precum BYD (susținută de Warren Buffett), tariful a fost redus de la 17,4% la 17%, pentru Geely de la 19,9% la 19,3%, iar pentru SAIC de la 37,6% la 36,3%.
Pentru companiile care au cooperat cu UE în ancheta privind subvențiile masive acordate de China, tarifele vor fi de 21,3%, în creștere față de taxa de 20,8% propusă anterior în decizia din iulie. Companiile care nu au cooperat vor plăti tarife de import de 36,3%, o reducere față de 37,6% anterior.
UE a deschis, de asemenea, investigații pentru a determina dacă producătorii chinezi de tehnologie curată vând produse pe piața europeană la prețuri de dumping și dacă companiile deținute de China beneficiază în mod nedrept de subvenții în timp ce operează în interiorul Uniunii Europene.